onsdag 14 november 2012

Funderingar efter 3:e kontaktdagen. Jag börjar så småningom komma in i vokabulären och jag kände mig mera hemma idag än de förra gångerna. Stämningen var lugnare idag. Det kanske berodde på att vi var färre människor på plats. Jag tyckte om idén med Learning café och blev så inspirerad av det att vi med Sanna bestämde oss för att prova det konceptet med en grupp vi träffar nästa vecka. Det blev ju lite strul med närkontakten på eftermiddagen vilket var synd, men sånt kan man ju inget åt. Före jag avslutar mina SOME studier i denna kurs vill jag ännu upptäcka vad Glogster har att ge och sen vill jag också försöka göra en instruktionsvideo i Screencast-o-matic (hette det så?)- Före jag tar itu med de utmaningarna skall jag surfa i kurskompisarnas bloggar och få inspiration. Tyvärr är jag på en resa i Köpenhamn med mina stora barn då vi har den 4:e kontaktdagen, så för mig var detta den sista kontaktdagen. Nu blir det enbart kontakt med er andra i molnen.

4 kommentarer:

  1. Bra, att du tyckte om Learning Cafè. Jag skall göra i ordning inspelningarna och bordduken och publicera resultatet med någon some-verktyg senare (jag sa att det skulle hända på helgen, eftersom jag upptagen i morgon och fredag, men det kan hända att det dröjer ända till måndag, för min man skulle vilja ta en liten tur till Tallin. Och det hörde jag först nu.)

    Jag blev så besviken till mig själv när jag inte klarade problemet med internet förbindelse, och kunde inte visa hur man gör saker i Google dokument! Jag tror att ursaken till ist var att kabeln var trasig, den hade ingen "klips" som dkulle hålla den i platts, och därför

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var synd, då du hade planerat så mycket innehåll, men det tycks vara likadant överallt på alla skolor, att det är problem med lösen och tekniken. Du fixade ju det, efter omständigheterna bra. Jag tycker också att det är synd att jag missar den sista gången, men resan var bokad för länge sedan. Det hänger ihop med att det är självständighetshelg och lite längre ledigt.
      Kan jag samtidigt beställa en prinika :)
      1. Symbaloo, som jag installerat på min dator och använder dagligen
      2. blogger, där jag skriver just nu och använder aktivt
      3. stolt skulle jag vara över en Pecha Kucha primika ;)
      4. Slideshare, där jag laddat upp en presentation och ännu
      5. Doodle, som jag lärt mig att göra och använda i mitt jobb.
      God natt på dej och ha en trevlig resa till Tallin, om den blir av!

      Radera
  2. Nu är jag förtrollad: försökte rätta stavfel i förra kommentaren, och då frös altt och det ända jag kunde göra var att skicka i väg med fel och allt!

    Synd att du inte kan vara med nästa gång! Den kommer nog att vara den mest intressanta, för då får vi se, vad alla har gjort! Men hoppas dom ställer upp saker också i blogg, där du kan se det.

    - Irmeli

    SvaraRadera
  3. Hej Carola!

    Jag har riktigt samma feelis som du, att jag äntligen börjar komma igång och att det var lugnare och jo, learning cafe var bra!

    SvaraRadera