söndag 25 november 2012

FYYY, nu behövs NÖRT-hjälp! Häromkvällen googlade mitt namn och IMAGES och fram kom en FRUKTANSVÄRD web-cam bild som sparats då jag gjorde ett försök att göra min första YouTube. Jag vill definitivt inte att en sådan bild av mig ligger ute på nätet. Jag lyckades radera YouTube klippet, men bilden är kvar. Kära vänner, vet ni hur jag kunde gå till väga för att få bort bilden? Det har varit tyst från mig på SOME Fronten. Vardagen har varit hetsig och jag har fått ligga lågt med SOME. På onsdagen träffade jag och Sanna en grupp hela dagen och hade då learning cafe med dem. Jag blev urförtjust i det konseptet. Det blev en lyckad session, som deltagarna gillade. Jag gjorde ljudfiler av presentationerna och knäppte ett foto med min IPhone av dukarna. Irmeli, jag vet att jag härmar dej, men det gör väl inget ;)! Nu tänke jag att jag som en sista slutspurt på SOME kursen skall föra över bilden och ljudfilen i vårt Fronterrum, så att deltagarna kan gå tillbaka och höra på vad som blev sagt. Vi får se hur det lyckas.

3 kommentarer:

  1. När nånting en gång har varit på internet är det svårt att få det bort. Tyvärr kan jag inte ge någon tipps på, hur du kunde helt få bort bilden (att du tog bort ursprungliga videon var ett bra första steg). Så, om man inte kan få bort nånting det man kan göra, är att ladda upp mera. Låter kanske dumt, men vad jag menar är, att under tiden när nya bilder kommer upp, sjunker den där gamla lägre på listan och försvinner från första sidan.

    Jag är så glad, att du kunde ha nytta av Learning Café! Och meningen är ju, att vad jag gör skulle också ge er tipps, det helt ok, att du använder bilder och ljud på Fronter som dokumentation. Det kommer att finnas studerande, som inte ser någon nytta i ljudfiler, men kanske ockå ånna som jag som är auditiva och vill gärna lyssna om vad gick på. Och om de var några som var sjuka och inte kunde delta, kommer de vara tacksamma, tror jag.

    -Irmeli

    SvaraRadera
  2. Det finns webbsajter där du kan kolla vad allt som hittas på dig. bl.a. www.123.com och så en till vars namn jag nu glömt. Du bara ger in ditt namn och så kommer alla bilder, där var du kommenterat på bloggar osv.

    SvaraRadera
  3. Kollade med min some-guru Kim Holmberg och han rekommenderade pipl.com eller wink.com. people123.com finns inte mera. Men jag tycker fortfarande att går man in på 123.com så hittar man en hel del på sig själv...

    SvaraRadera