onsdag 7 november 2012

Jippie, jag har helt själv gjort en pecha kucha med hjälp av Irmelis instruktionsvideo. Det som vållade mig mest huvudbry var att konvertera ljudfilen till mp3 format. Vad jag inte minns är hur jag kan dela den utan att använda länk som jag nu är tvungen att göra. Det gick visst att få den direkt som en bild, utan att måsta klicka på länken först. Hjälp mig att berätta hur det går till.
Innehållsmässigt är inte min pecha kucha av så hög kvalitet och lite pinsam är den också, men just nu skiter jag i det, FAKTISKT. Här kommer den:http://www.slideshare.net/CarolaGrondahl/carola-pecha-kucha

1 kommentar:

  1. Hej, så här inbäddar du Slideshare:

    - klicka embed i övre bildramen på höger (i din presentation)
    - klicka Customize
    - välj storleken, jag tror att 514x422 skulle vara bra (spelaren kan inte vara för bred, annars går den över till marginalen)
    - klicka Copy
    - kom till bloggen och gå till inlägget (antingen ett nytt inlägg eller du kan redigera t.ex. det här inlägget)
    - välj HTML-editor (istället för Skriv)
    - klista kod
    - spara

    (Jag tycket att det är en bra idé att först tryck två gånger enter i Skriv-editor, och sen gå till HTML och klistra koden mellan dom två br. Varför? När du är tilbaka i Skriv-rutan så är det bra att ha en tom rad ovanför och under, om man nu skulle vilja skriva nånting dit.)

    Lättare gjort än sagt!

    Förra kontaktdagen berättade Annika, hur hon hade klarat helt själv sin presentation med musik, och hela hennes kropp lyste av stolthet. Jag tror, att om jag hade varit hemma hos dig i kväll, hade jag sett samma lys! Some kan vara svårt och jobbit, men visst har det sina bra stunder också! Just möjligheten att komma över egna gränser och möjligheten att skapa och vara kreativ, är det som jag uppskattar i some.

    Grattis!

    - Irmeli

    SvaraRadera